Úpravy

TVRZENÍ

Při tvrzení je velký rozdíl mezi tvrzením pro sklo a tvrzením pro plastové čočky. Zatímco sklo se tvrdí, aby se v případě rozbití roztříštilo na větší a bezpečné kusy (např. jako autosklo, tedy nikoliv jako ochr
ana proti rozbití, ale jako ochrana proti zranění), které by nepoškodily oko, plastové čočky, které jsou odolnější proti rozbití se tvrdí proto, aby se tvrdostí vyrovnaly tvrdosti skla proti poškrábání.

avrstvaANTIREFLEXNÍ VRSTVA

Původně byla antireflexní vrstva vyvinuta pro složité optické soustavy, aby se zamezilo ztrátě světla. Pro brýle se začala používat pro minimalizaci námahy očí.

antireflex-autaKaždá brýlová čočka odráží část dopadajícího světla (8-10%). Antireflexní vrstva tento odraz minimalizuje pod 1%. V praxi to pro nositele brýlí znamená, že při stejných světelných podmínkách na stejný komfort vidění cca o 8% snižuje námahu očí. Nejvíce výhody Antireflexní vrstvy využijete při práci na umělém osvětlení, práci s počítačem a řízení automobilu za ztížených světelných podmínek. Další neopomenutelnou vlastností Antireflexní vrstvy je zlepšení estetiky Vašich brýlí. Vaši přátelé a obchodní partneři Vám vidí do očí a ne pouze do brýlí.

cockaUV FILTR

UV filtr slouží k zachycování neviditelné části světla, která by ve větším množství mohla oko poškodit. POZOR UV filtr je vlastnost materiálu a nijak nesouvisí s barvou čočky, neboť např. polykarbonátové čočky mají 100% UV Filtr již v naprosto čirém stavu. Důležitá je hodnota vlnové délky, která je zachycována. 100% UV znamená 380nm

5.0.2

5.0.2

BAREVNÉ ČOČKY

Barevné čočky mají sloužit jako ochrana proti oslnění. Důležitou vlastností je barva, do které jsou zabarvené, neboť právě barva může částečně změnit vnímání skutečnosti. Podle barvy je také třeba sluneční ochranné a sluneční ochranné dioptrické brýle vybírat. Například šedo-zelená barva má naprosto neutrální vlastnosti (ztlumení barev je v celém barevném spektru přibližně stejné) a proto je vhodná na každodenní použití.Řidiči zase ocení barvu hnědou, která má tzv. spektrálně selektivní propustnost světla a zvýrazňuje hlavně barvu pro řidiče nejdůležitější – červenou (na úkor částečného zkreslení jiných barev).

Nejsnadněji použitelný materiál na výrobu slunečních čoček je plast, neboť se dá na rozdíl od polykarbonátu, který zatím technologicky barvit nelze, a od skla, které lze barvit pouze do dvou barev, se dá obarvit na takřka jakoukoliv barvu.